top of page
  • Veronika

רעבים בלונדון- סיורי אוכל קולינריים בלונדון

עודכן: 30 באפר׳ 2020

עומר לוגסי מתגורר בלונדון ומדריך את סיורי האוכל, הקולינריה ואמנות הרחוב, חולק עימנו את החוויה הנפלאה במרקטו מטרופוליטנו – מתחם האוכל והבילויים המגניב בדרום לונדון.

מרקטו מטרופוליטנו – מתחם האוכל והבילויים המגניב בדרום לונדון

מאת: עומר לוגסי


חלק ממהפכת הקולינריה המטורפת שעוברת על לונדון בשנים האחרונות, וגרמה ללונדון להפוך משממה קולינרית לבירת קולינריה בינלאומית, הם מתחמי ושווקי האוכל הנפלאים שנפתחים ומופיעים בעיר כמו פטריות פורטבלו אחרי הגשם הלונדוני.

אחד מאותם מתחמי אוכל מגניבים הוא מרקטו מטרופוליטנו (Mercato Metropolitano), מתחם אוכל / שתיה / בילויים בדרום לונדון שפתוח כל יום (גם בשעות הערב!) ליד תחנת Elephant & Castle מדרום לנהר התמזה בלונדון, מרחק הליכה של רבע שעה משוק בורו המפורסם (והדי מתוייר). את הפרק השלישי של סדרת הרשת שלי ׳עומר זולל את לונדון׳ (שהיא בתכלס סדרת הרשת הראשונה בעברית על אוכל בלונדון!) החלטתי להקדיש למתחם הכל כך מגניב הזה.

המתחם, שהחל את דרכו בשנת 2015 במילאנו ומאז הספיק לעבור ללונדון, הוא בעצם קהילה שיתופית של טבחים בינלאומיים, יזמים קטנים בתחום המזון וחקלאים עירוניים, שמשתפים ביניהם פעולה תוך שמירה מקסימלית על הסביבה, כולל מחזור, חסכון במים, שימוש מקסימלי בחקלאות עירונית ועוד. המתחם משלב בין דוכני מזון מכל העולם, מעדניה גדולה, מטבח שיתופי, מבשלת בירה, חצר בירה ועוד כמה הפתעות.

כשהמתחם ׳נחת׳ בלונדון הוא התחיל (באופן טבעי) כמתחם אוכל איטלקי, ואכן תמצאו בו בין השאר דוכני פסטה טרייה, פיצריה נפוליטנית, ג׳לטו ומעדניה איטלקית, אבל לאט לאט (כיאה ללונדון הקוסמופוליטית) הוא הפך למתחם אוכל בינלאומי, וכיום יש בו בין השאר גם אוכל מקסיקני, ארגנטינאי, ויאטנמי, תאילנדי, צרפתי, יפני, סיציליאני, לבנוני, ונצואלי, טורקי, גרמני, ועוד.




לצד כל דוכני האוכל, תמצאו במתחם גם כמה ברים, וחצר בירה גדולה, חלקה מקורה וחלקה באוויר הפתוח, שאותה ממלאים כל המקומיים מהאזור (עוד יתרון של המתחם, זה לא רק תיירים פה), במיוחד בשעות הערב (ובמיוחד בסופי שבוע), שהן בעצם שעות השתייה הלונדוניות החשובות מכל.

בעלי המרקטו מטרופוליטנו לא מתכוונים לעצור כאן, ובקרוב צפויים להיפתח ברחבי לונדון שלושה מתחמים נוספים של אוכל, שתיה, בילויים ואפילו סדנאות בישול ותערוכות אוכל.

אז צפו בסקירה ותראו מה זללתי הפעם. נתראה בסקירה הבאה, ואתם מוזמנים להצטרף לאחד מסיורי האוכל המפנקים שלי בלונדון!


...ויש גם עגלות קוקטיילים

· עומר לוגסי מתגורר בלונדון ומדריך את סיורי האוכל, הקולינריה ואמנות הרחוב ׳רעבים בלונדון׳


179 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page