top of page
  • Vero

אוכל אמיתי Real Food של ענת


את ענת הכרתי בזכות חברה משותפת שחשפה אותי לתכנים ולמטבח שלה, בעקבות מסע שהתחלתי בחודשים האחרונים עם תזונה בריאה יותר, מאוד התחברתי למטבח שלה ואליה כאדם, איך אפשר שלא? היא קסומה.


היי ענת יקרה, איזה כיף שהגענו לראיון!

קצת על עצמך, רקע וכאלה:

תשמעי, גדלתי בבית פולני עם תפריט קבוע ולא מגוון. כשגיליתי את אהבתי לבשל, אמא שלי היתה מעיפה אותי מהמטבח בכדי שלא אעשה בלגן... והשכנה קיבלה אותי בברכה, מבחינתה – לא משנה הבלגן, רק שייצא מזה אוכל בסוף. שמי ענת פרנק, בת 43 אמא לשתי בנות מהממות וזוגתו של ליאור. בשלנית, מלווה ומנחת סדנאות לאורח חיים דל פחמימה, מבריא. בעלת 'אוכל אמיתי Real Food' – בלוג, אתר, סדנאות בישול, תכניות ליווי וכל מה שקשור לאורח החיים הזה, המיקוד שלי הוא בקולינריה פרקטית, מה תכלס אוכלים ושיהיה קל, פשוט טעים ונגיש – ושיתרום לנו מבחינה בריאותית לא יקח מאיתנו – כמובן תמיד בהסתכלות הוליסטית. 12 שנה הייתי מנהלת ושופטת מירוצים מוטורים – האהבה השניה שלי 😊 וברקע בישלתי, חקרתי ולמדתי מסורות בישול נוספות. ישבתי שעות וימים עם מאמות ערביות, מרוקאיות, פרסיות, עירקיות ועד היום ממשיכה לטייל בין בישולי עמים. עוד תשוקה שיש לי היא לבישול מסורתי, ליקוט ושיטות שימור עתיקות. זה מרתק אותי – פעם ידעו איך לטפל באוכל והתחשבו בתכונותיו וביכולת שלנו לעכל אותו.


איך הגעת לתחום הקולינריה?

לפני כ – 14 שנה, עת חייתי בניו יורק, מישהי שעבדתי אצלה נחשפה לכישרון הבישול שלי וביקשה ואטפל בזוגתה לשעבר, חולת סרטן מושתלת מח עצם, בבישול. משמע – אעזור לה לצלוח את תהליך השיקום וההבראה שכלל בין היתר גם לבשל לה יום יום, אוכל עשיר ומעשיר, לפי פרוטוקול קשוח ביותר שהוכתב אז על ידי בית החולים. אני זוכרת שהילכתי אז ברחובות ניו יורק ושאלתי את עצמי, למה צריך להגיע למצב הזה בשביל לאכול נכון, למה לא להתחיל מעכשיו. מהמחשבות האלה נולדה טיוטה לספר ליווי לחולים ובני משפחותיהם שאני עדין מתעתדת להוציא... ברבות השנים נחשפתי לאסכולות התזונה פליאו וקטוגני וראה איזה פלא הן יושבות על אותם העקרונות ההם של הפרוטוקול שבו השתלמתי. התחלתי לפרסם ולתמוך במצטרפים חדשים לתזונה ומשם הכל היסטוריה. ההגדרה אוכל אמיתי Real Food התיישבה לי נקי ומדויק לפעילות שאני עושה שאינה מצומצמת לנישה אלא חובקת תזונה מבריאה דלת פחמימה, נטולת גלוטן, סוכר ואוכל תעשייתי בכלל. אני, הנסיינית הכי גדולה של עצמי – אורח החיים שלי הוא פליאו-קטוגני, וכל דבר אני מיישמת עלי לפני הכל – כך יצא שהשתלטתי על מחלה אוטואימונית שסחבתי איתי מילדותי, שנקראת אורטיקריה – התזונה ואורח החיים ההוליסטי (תזונה, שינה, ניהול סטרס ועוד) חיזקו אותי. כיום יצרתי כמה פעילויות סביב אוכל אמיתי – ראשית אני מבשלת ומלמדת אנשים לבשל לעצמם את היום יום. עם מאפים, אוכל בית, קינוחים הכל לפי העקרונות של אוכל אמיתי, פשוט, נגיש קל וטעים ומראה להם שלא צריך להקריב כלום, יש עולם שלם של אוכל אמיתי. יצרתי גם בייבי מהמם! שנקרא מין אוכל שכזה – סדנת בישול של מאכלים אפרודיזיאקים – מעוררי חשק ותשוקה ואני רצה איתה במסיבות רווקות, לזוגות, לפנויים פנויות – סדנת בישול מטורפת וכייפית! ראשונה מסוגה בארץ. הפעילות שלי מלווה בתחושת שליחות, להנגיש את העקרונות לכולם לא רק ל'מוכי כנף' ולכן חרטתי על דגלי שלעולם אלווה חולים ומחלימים מסרטן ללא תמורה.

צימוקי עגבניות בשמן זית.

פילה בקר על קרם סלרי.

ממה המנות שלך מושפעות? מתשוקה! יחסים בין חומרי הגלם לעצמם ואלינו! טעם! שאיפה לדיוק... מחקר, והרבהההה ירוקים – אהבה, מכורה לירוקים. את ההשפעה מקבלת ממאכלי העדות אבל יותר מכל מניע אותי לייצר אוכל מותאם לרגישויות, כמו ויסות חושי, לצליאקים... למצוא פתרונות שמשאירים את המטבח עשיר ונגיש לכל. מה המנה האהובה עליך מכל מה שאת מכינה? סלמון עם פלפלים, חריףףףף אש. משום מה זה בשבילי אוכל מנחם ואני חייבת לסיים הכל. יכולה ללקק את הסיר עד תום. מה מנת הגילטי פלז'ר שלך? זו ששמורה רק למקרים מיוחדים :)

אם יש משהו שאני לא, אבל לא מסוגלת לעמוד בפניו... זה פאי לימון. בכלל טעמים של חמוץ...

לחם בשר

איזו מוזיקה את שומעת בזמן בישול?

פעם הייתי שמה לי 88FM זכרונה לברכה. היום שמה פלייליסטים של ג'ז או TUNEIN מוזיקת CHILLOUT האם יש לך דמות לה היית רוצה לבשל ולהגיש מנה שהכנת? איזו מנה תגישי? הייתי רוצה לבשל לאיזו מאמא זקנה במרוקו, בהרים הברברים, ושהיא תנשק את אצבעותיה ותגיד לי בשפת גוף מדושנת עונג – יצא מדויק.

האם יש לך מישהו שהשפיע עליך ברמה הקולינרית? מעין מוזה? הסקרנות שלי מובילה אותי בין מלא דמויות... עכשיו מעולפת על נוף עתמאנה, יוסי שטרית, חולה על הטעמים שלו ובאותה מידה גם ג'וליה צ'יילד שעשתה דרך מתרבות של אוכל מסויים לקצה השני של עולם הקולינריה. אם לא היית בתחום הקולינרי, מה לדעתך היית?

קל. אדריכלית. יוצרת ובונה וזה שלך, ונשאר שלך, לנצח.

מה החלום הקולינרי שלך?

הוא נע בין 'שלום עולמי' – משמע להצליח להשפיע על כמה שיותר אנשים להבין את המשמעות העמוקה של הקשר בין אוכל נכון לאיכות חיים ובריאות, לבין פינת אלוהים הקטנה שלי – שבה אגדל ואבשל את חומרי הגלם שגדלים על אדמה ששייכת לי. חולמת גם לא להפסיק את המסע ברכישת ידע בטכניקות, מסורות בישול וטעמים חדשים.

כיצד הקורונה השפיעה על העסק שלך?

הקורונה היא אכן תקופה מלאת השראה. מצד אחד לא יכלתי לקיים סדנאות וצמצמתי מגע, ומצד שני אנשים פיתחו מודעות עצומה למזון בהקשר הבריאותי. מכרתי המון צירי עצמות והתבקשתי לפתרונות לאוכל מזין, מחזק ומעשיר. למזלי המשכתי גם לעבוד ועשיתי כל מה שיכלתי בשביל עמיתי היצרנים לחזק, לשווק ולקדם אותם. מה התוכנית כיום ואיפה ניתן לאכול את האוכל שלך? ממשיכה במסע שלי, הסדנאות חזרו לתלם ונפתחה תכנית אישית בה אני מגיעה אליך הביתה לבשל וללמד אותך ואת משפחתך. הסדנאות הקבוצתיות מתארחות, מה שמאפשר לי להגיע כמעט לכל הארץ. הצטרפתי ללימודי בישול מקצועי בבית ספר דנון, בקרוב (כשיפתחו השמים) נוסעת לאיטליה להשתלמות בבישול ללא גלוטן, השקתי אתר חדש לאוכל אמיתי RealFood ובו מרוכזים המתכונים שלי, טיפים והמלצות לאורח חיים. אני גם בונה מאגר – מומלץ ברותחין - לכל מי שרודף ומחפש קישורים אוכל אמיתי ואורח חיים שכזה – המאגר ירכז המלצות ליצרנים, מסעדות, תוכן ופורומים, בשלנים וכל העוסקים המלאכה שנאמנים לאורח החיים הזה, וכמובן ממשיכה לשחק עם סדנת המיניות ואוכל שלי... נורא בא לי למצוא עוד זמן ביממה להכל 😊

ענת פרנק – 052-3598640

www.realfoodisrael.co.il – כל הפרטים על הסדנאות ותכניות הליווי באתר

קבוצת קהילת אוכל אמיתי RealFood - https://www.facebook.com/groups/231812584028821/?ref=bookmarks

429 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Mr. Pepper

bottom of page