top of page
  • Vero

דוכן ההמצאות של אמלי פינק


תקופה ארוכה אני עוקבת אחר אמלי והמתכונים שלה. הבישול שלה מאוד מוקפד ועם רכיבים איכותיים ביותר. אז הסתקרנתי להכי אותה יותר.


קצת על עצמך, רקע וכאלה ואיך הגעת לתחום הקולינריה?

בת 35.5, ולא דקה לפני, אמא ל 3 מכוערים קטנים וזוגתו של האיש הכי הכי חתיך, חכם ורגיש בעולם.

התחלתי את המסע הקולינארי שלי בגיל 16 כשהייתי מתגנבת למטבח של אמא כשהיא לא הייתה בסביבה, דבר שקשה מאוד לעשות לאמא אלג׳יראית (כמו מרוקאים רק עם פיוז יותר קצר) שהיא שתלטנית מטבח. זה התחיל בפסטה ברוטב עגבניות שייצאה יותר כמו יציקת פסטה אדמדמה... אבל מאז אני פשוט מאוהבת.

כל מתנת יומולדת/חג או אירוע מיוחד מתחיל ונגמר אצלי בכלי בישול ואוכל (אוכל אוכל, מושחת כזה).

העסק שלי שהחל לפני 5 שנים כשהתחלתי דרך חיים חדשה, דרך חיים שמלמדת איך לבחור מוצר נכון, איך להקשיב לגוף, איך לבדוק רגישויות באופן עצמאי ובאופן כללי איך לחיות באופן אופטימלי גוף ונפש... הבנתי שלא אוכל להסתפק לעולם באוכל as is ולכן נכנסתי למטבח ושיניתי את חוקי המשחק תוך כדי הקפדה על הכללים החשובים באמת... ללא מעובדים, סוכר לבן, גלוטן, שמנים לא איכותיים ובכלל אוכל טעים כמו שהוא צריך להיות. היה מאוד קשה כיוון שסירבתי בתוקף לוותר על הפודיזית שבי אבל זה כל כך השתלם בסופו של דבר כי מתוך המקום הזה רק גדלתי וגידלתי ז׳אנר קולינארי חדש לגמרי וטעים בטירוף .


ממה המנות שלך מושפעות?

המנות שלי מושפעות מחלומות של אישה מלאה עם חשקים של הריון והרצון לאכול ולהישאר *רק* מלאה...

אני מאוד מאוד אוהבת אוכל מטפטף ומושחת, שומני, מטוגן ובעיקר בעיקר כריכים 😱.


מה המנה האהובה עליך מכל מה שאת מכינה?

המנה האהובה עליי היא בייגל שעשוי מבננת פלנטיין, ללא קמחים כלל, לא רואה את הבייגל המקורי ממטר

והוא הצ׳יט הכי מושלם שיש. במילוי שניצל סלמון מעושן, איולי, עירית, ועין הפוכה.


איזו מוזיקה את שומעת בזמן בישול?

אני לעולם לא שומעת מוזיקה בזמן הבישולים, אני כל כך אוהבת את השקט שלי, כדי להשמוע את החפירות הפנימיות שלי... לדמיין את השגעונות שלי, כמו סרט שמתנגן לו ואז הרעש של כלי המטבח, הטיגון, הקיצוץ אוח אוח.


האם יש לך דמות לה היית רוצה לבשל ולהגיש מנה שהכנת? איזו מנה תגישי?

הייתי רוצה לבשל לכפילה שלי, הייתי מפנקת אותה כמו שאני אוהבת שמפנקים אותי, כי אם אין אני לי... הייתי מגישה לה מנת ילדות פשוטה, קדירת עדשים ובשר, כי זה מחזיר אותנו לימים של תמימות ואהבה עצמית על לא כלום, כמו שהטבע הכתיב לנו.


האם יש לך מישהו שהשפיע עליך ברמה הקולינרית? מעין מוזה?

בהחלט, רטטוי אהובי, העכבר הכי שובב בסביבה. אני מאמינה, שלכל אחד פנימה, יש את החלום המאוד מאוד ברור שלו ״מה הוא יהיה כשיהיה גדול״ ואז מגיעה איזו הארה מהשמיים שנותנת, את האישור הזה, כן.. את בדרך הנכונה. אצלי זה רטטוי, כל אחד יכול.


אם לא היית בתחום הקולינרי, מה לדעתך היית?

סביר להניח שאילו לא התפתחתי עם הבישולים הייתי מעצבת כלי מטבח, אפילו קרמיקה או חרס... או שהייתי מיליונרית.


מה החלום הקולינרי שלך?

החלום הקולינארי שלי, כלומר הגול הזה שצריך להכניס כדי להגיד: "אני את שלי עשיתי", זה לפתוח מעדנייה מטורפת, עם שפע לכל טיפוס. מעדנייה שתגשים את כל אותן הפנטזיות הקולינאריות שיש לאנשים. קופסאות על קופסאות לאסוף הביתה, לפתוח על שולחן הסלון ולהשתגע. לקבל הודעות שאין דברים כאלה ולקום כל בוקר לכל הטוב הזה.


כיצד הקורונה השפיעה על העסק שלך?

הייתי על הגל בתקופה האחרונה, העסק שלי דורש המון השקעה מבחינת פרסום ומעורבות ברשתות החברתיות. בקבוצות בהן האוכל שלי יעודי להן, אני צריכה כל הזמן להתניע ואז הגיעה ״קורונה״, כפרעליה ,וטרפה את כל הקלפים. עוד מוקדם לי לומר האם לטובה או לא, אבל מסתכלת קדימה ומקבלת באהבה מהיקום את כל הסימנים. אני יודעת שאגיע ליעד שלי.


מה התוכנית כיום ואיפה ניתן לאכול את המנות שלך?

כיום אני עובדת על פרוייקט חדש, בתקווה שזה יתממש לו ההמצאות שלי יגיעו עד הבית

ויהיה אפשר להנות מזה בכל רגע נתון. ובלי קשר אם אתם בסביבה קפצו לאיזה בורקס בשר.


דוכן ההמצאות של אמלי פינק: https://www.facebook.com/emelipaleo/


254 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Mr. Pepper

bottom of page