top of page
  • Vero

אימפריית שפירא


את הפעילות של דנה בתחום הקולינריה הכרתי בזכות חבר משותף מהתחום, ומאז שגיליתי פיתחתי קראש קל על האופן בו היא מכינה אוכל ומפזרת אנרגיות חיוביות וטובות. אז קצת על דנה שפירא:

************ היי דנה, ספרי קצת על עצמך ואיך הגעת לתחום הקולינריה?

קוראים לי דנה שפירא, מגרדת את ה29 וחיפאית בנשמה! אוכל תמיד היה בשבילי משהו שתיאר בית/משפחה/חום וסבתא. תמיד חלמתי שתהיה לי מסעדה וסבתא שלי הבטיחה לי שברגע שאגדל, היא תקנה לי מסעדה משלי. אני גדלתי, סבתא שלי נפטרה כשהייתי בת 17, בגיל 21 הצלחתי לפתוח את המסעדה הראשונה שלי- "רייצ'ל שבקיבוץ עין כרמל", שם סבתי קבורה.

ממה המנות שלך מושפעות?

המנות שלי מושפעות מתופעה ידועה בשם "חשקים". פתאום יכול להיות לי חשק עז למרקם מסויים, טעם מסויים וכמובן שכאן ועכשיו, היות ואני לא חיה בתוך סופרמרקט אז בגדול יוצא אילתור. אני לא מפונקת..מסתדרת עם מה שיש, מאתגרת את היצירתיות עד השמיים ומזל טווובב! נולדת לה מנה חדשה שתככב לה או במקום שלי או במטבח הביתי שלי.

מה המנה האהובה עליך מכל מה שאת מכינה?

7 שנים טחנתי חומוס וזה משהו שישאר אצלי תמיד במקום הראשון.

איזו מוזיקה את שומעת בזמן בישול? אני יודעת שזה קצת יפתיע.. אם מדובר בימי חול, שנות ה80 מככבים אצלי בריפיט, והמוזיקת סול של  Lauryn Hill. בימי שישי איכשהו אני מוצאת את עצמי מתחילה עם שלמה ארצי, אביהו פנחסוב ולהקתו ומסיימת באיזו מחרוזת שבת של הפרוייקט של רביבו (זה בשלב של הערק/מחייה).


האם יש לך דמות לה היית רוצה לבשל ולהגיש מנה שהכנת? איזו מנה תגישי?

כמובן שהכי הייתי רוצה בעולם לבשל לסבתא שלי ז"ל, תמיד אני חושבת עם עצמי איך היא הייתה מגיבה לכל התופעה הזו שנקראת דנה שפירא, גם בקטע הקולינארי וגם בתחום האישי. היות והיא תטעם רק בעולם הבא,

קללל שהייתי מתה לבשל לניקול ראידמן ולא לשאול למה כי היא הדבר הראשון שעלה לי כשקראתי את השאלה והייתי מכינה לה מנת סביח קוטור של הלייייף!

האם יש לך מישהו שהשפיע עליך ברמה הקולינרית? מעין מוזה?

בדוק שאלברט איינשטיין, כי הוא גאון עם הפרעות. כשאני מתלהבת אני מוציאה לשון כמוהו ועד לפני הבוטוקס היו לי אותם קמטים כמו שלו במצח!

אם לא היית בתחום הקולינרי, מה לדעתך היית?

אולי אדריכלית, כי אני מכורה למבנים, טקסטורות, בניין וכדומה. או ראש מאפייה..כי אני ערסית בנשמה!

מה החלום הקולינרי שלך?

ואווו..זו חתיכת שאלה!

אני חושבת שאצליח לקלוע כמה שיותר לכל סוגי החך של אנשי העולם... או במילים אחרות, להצליח להיות רשת עולמית שפיראית.

כיצד הקורונה השפיעה על העסק שלך? אז ככה..

פתחתי את העסק החדש שלי "כנאפה שפירא" בחיפה בתחילת פברואר, התחיל מגניב, מעל הציפיות...ובום, קורונה! נאלצתי לשחרר צוות ולסגור לחודש וחצי היות והייתי חדשה ורוצה לשמור על שמו של המותג ולא ערוכה מספיק למערך של משלוחים. אבל ברוך השם.. אני אדם אופטימי, לא מתעסקת ב"אכלו לי ושתו לי"

מוצאת פיתרונות ומתאימה את עצמי למצב הנתון.


מה התוכנית כיום ואיפה ניתן לאכול את המנות שלך? היום ניתן לפגוש אותי במקום שלי במרכז הכרמל בחיפה "כנאפה שפירא", שם אני מגישה מנות סופר מגניבות

משערות קדאיף, מתוקות ומלוחות. כמו כן, יש מאפה ממחמצת וחיטה מלאה שאני אופה בתבון תמני אסלי

ועוד מגוון הפתעות שנכנסות אט אט בצעדי ענק! אז נתראה אצלי במפגש שפירא.


דף פייסבוק

אינסטגרם של דנה שפירא



320 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Mr. Pepper

bottom of page