top of page
  • Vero

מנת הדגל של דניאל רגבי

דניאל רגבי, מגיע למסעדות הכי טובות בישראל, טועם את מנות הדגל ומשחזר אותן בביתו.


דניאל רגבי פיתח את התכנית בישול האנטרנטית "מנת הדגל"- קונספט מעניין בו בעצם הוא מבקר במסעדות הטובות בארץ, טועם את מנת הדגל של המסעדה ולאחר מכן מכין אותה בבית ומלמד אותנו, כיצד להכין את המנה.

אז ראיינתי את דניאל כי הנושא מאוד עניין אותי ואהבתי את הקונספט והביצוע.


היי דניאל, תספר לנו את הסיפור שלך וקצת על עצמך: קוראים לי דניאל, בן 26 מרמת-גן, בעלה של מורן ואבא לשני כלבים מתוקים - פסח וצ'אי. יש לי עסק לשיווק דיגיטלי ובכל רגע פנוי שלי אני אוהב לבשל. יש לי תכנית בישול אינטרנטית שנקראת 'מנת הדגל' - בכל פרק אני מבקר באחת המסעדות הטובות בישראל ואוכל את מנת הדגל שלהן; אני מנתח את הרכיבים, את הטכניקות שבהן הם טופלו, ואז מנסה לשחזר את המנה במטבח הביתי שלי. פרק חדש מתפרסם בכל מוצ"ש ב-19:00 בערוץ היוטיוב ובעמוד הפייסבוק של התכנית. מה בעצם החיבור שלך לקולינריה? מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי לאכול. כילד הייתי מתחנן לסבתא שלי, שהייתה טבחית מעולה, שתיתן לי להיכנס למטבח ולראות מה היא עושה. אבל היא אף פעם לא הרשתה לי אז אני פשוט הייתי מחכה למרק המדהים שלה בסלון. הבילוי המועדף עליי היה ללכת לאכול ואם היית נותנת לי לבחור בין לונה פארק למסעדה טובה, לא הייתי מהסס. גם אמא שלי טבחית טובה מאד. בזכותה נחשפתי למטבח הנורווגי שהוא מהאהובים עליי. דגים, שמנת, ירקות שורש ובשר ציד - חלום. היכן למדת לבשל, האם זו אהבת ילדות מהבית? כילד גרגרן ניסיתי ללמוד איך להכין את הדברים שאהבתי, אבל לא תמיד הצלחתי. למדתי לבשל באמת רק אחרי הצבא. בהתחלה למדתי מתכונים של גורדון רמזי וג'יימי אוליבר מהאינטרנט. צפיתי במאות סרטונים של שפים ומבקרי מסעדות וגם הייתי מארח חברים ומשפחה לסעודות מוגזמות. כמו שאומרים, עם האוכל בא התיאבון; החלטתי לעצור את הלימודים לתואר בבינתחומי והלכתי להגשים חלום ישן - לימודי קולינריה בדנון. שם למדתי באמת מה זה אומר לבשל ואיזה תחום מרתק ומגוון זה. אני מתרגש כל פעם שאני מבשל. לאיזו דמות ידועה בקולינריה היית רוצה להגיש מנה שהכנת? כשסיימנו את הלימודים ב'דנון' לקחו אותנו לארוחה מדהימה ב'יפו-תל אביב', מסעדת הדגל של השף חיים כהן. אני זוכר שישבנו כל הכיתה במסעדה ולא הפסקתי לשאול אותו שאלות. לא האמנתי כמה ידע יש לו וכמה הוא אדיב וחברותי. זה היה קצת כמו לדבר עם דוד מקסים כזה שהוא גם גאון קולינרי. הייתי שמח להגיש לו מנה ולשמוע מה הוא חושב. לאן תרצה להתפתח בתחום בעתיד? אני מאד משתדל להתמקד בהווה וליהנות מהעשייה שלי עכשיו. אבל ברור לי שהעונה הראשונה הייתה רק הסיפתח עבורי. אני עובד כבר על העונה השנייה שבה אני מתכנן לצאת מגבולות תל אביב ולבקר במסעדות בכל הארץ ואולי אפילו בחו"ל. בשלב הזה אני מפיק הכל לבד אבל אם הדברים יתקדמו כמו שאני רוצה אני מקווה שיצטרפו אליי שותפים שמאמינים בתכנית וגם נותני חסות שיעזרו לי להפיק עוד תוכן איכותי. החלום שלי הוא שהתכנית תגדל ותהפוך לחלק מרכזי בחיים שלי. אני מאמין שהוא יתגשם. מה המנה הכי אהובה עליך מהמנות שהכנת? זה ספויילר כי הפרק הזה עוד לא פורסם. אני לא אגיד את שם המנה, רק שהיא מנה של מסעדת 'אלנה' במלון הנורמן בתל-אביב. זו אחת המסעדות האהובות עליי בכלל וכשהתחלתי את התכנית ידעתי שאני חייב ללכת לשם והתעקשתי עד שהצלחתי לתאם איתם. אני מאמין שזו מנה שכל אחד יכול להכין - ויותר חשוב, שהיא טעימה בצורה בלתי רגילה. אתם תצטרכו לחכות לפרק כדי לקבל את המתכון (: (איך אני אוהבת ספויילרים!)

האם יצא שלא הצלחת להכין מנה בצורה דומה כמו שטעמת אותה במסעדה ואם כן, מהי הייתה? בכל הפרקים הכנתי מנות טעימות שהייתי גאה בהן. חלקן היו דומות יותר למקור וחלקן פחות. רוב המסעדות בהן ביקרתי לא הסכימו לחלוק איתי את המתכון ולכן הייתי חייב להסתמך על עצמי ועל המון מחקר באינטרנט ובספרי בישול. לדוגמה בפרק באחרון ביקרתי במסעדת 'טאיזו' של השף יובל בן נריה. זו אולי המסעדה הטובה בישראל והיא מתמחה במטבח אסייתי עילי. המנה שהגישו לי שם הייתה מדהימה אבל בגלל הטעמים האקזוטיים היה קשה מאד להתחקות אחר התבלינים הספציפיים. למרות זאת, בסופו של דבר המנה ששחזרתי יצאה מעולה. אני ממליץ לנסות אותה.


הפרק האחרון מהתוכנית, ביקור במסעדת "טאיזו" ושחזור המנה:






כתובת ערוץ היוטיוב - http://bit.ly/39DOzpR

עמוד הפייסבוק של התכנית - https://www.facebook.com/ManatHadegel/


174 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Mr. Pepper

bottom of page