top of page
  • Vero

המתוקים של יפית


צילום: תהילה אברהמי


יצא לי לעקוב אחר יפית לא מעט, ולדבר איתה קצת על העסקים בתקופת קורונה, ושמחתי קצת לשמוע עליה ועל האישה מאחורי המתוקים.

************

היי יפית, ספרי קצת על עצמך:

שמי יפית כרמי אני קונדיטורית פתחתי עסק לפני תשעה חודשים אני מייצרת קינוחים לבתי קפה ומסעדות.


איך הגעת לתחום הקונדיטוריה?

כמו כל דבר בחיי אני מתחילה מהסוף להתחלה. ידעתי מגיל שש שעוגות מרגשות אותי, במלחמת לבנון הראשונה אחי היה חייל שחוזר בסופ"ש ולקח אותי איתו לדיזינגוף סנטר, היה שם סניף של "קפולסקי" ואני שמעולם לא ראתה ויטרינה של עוגות, התמגנטתי לזילופי הקרמים, הצבעים והקצפות. אחי קנה לי את הסברינה הראשונה בחיי ומרוב התלהבות לקחתי ביס ענק וכל הפרצוף שלי התמלא בקרם ואחי רצה לקבור את עצמו מרוב בושה. כשחזרנו הוא סיפר להורי שהתנהגתי בצורה לא מנומסת וזה הפך לבדיחה משפחתית וללעג, לכן נאלצתי להסתיר כל חיי את ההתלהבות שלי מאוכל בכלל ובפרט מעוגות.

למדתי תעשייה וניהול, עבדתי במערכות מידע, התחתנתי ונולדה לי ילדה. הורי נתנו לי במתנה קורס אפיה ומשם לא הפסקתי לאפות ולבשל, בעלי לא ממש אהב זאת וזה היה טריגר לגירושים.

מסתבר שאהבה לאוכל זו תשוקה לפעימת חיים ולא הרבה מתמסרים לה. בגיל שלושים וחמש דפקתי על דלת המסעדה של רושפלד ב״עלמה״, נשארתי אצלו שנה בא למדתי המון והוא המליץ לי ללמוד קונדטוריה. למדתי אצל אסטלה קורס בינלאומי וזו הייתה החוייה הכי טובה בחיי.


ממה היצירות שלך מושפעות? ממהות החומר, אני אוהבת לעבוד עם פירות טריים וגם עם ירקות, לחקור טעמים ומרקמים ובעיקר זיכרונות של טיולים, טעמים ראשוניים, המפגש הראשוני עם טעם חדש מרטיט לי את הלב.

מה המנה האהובה עליך מכל מה שאת מכינה? מוס ג’ין טוקניק וג׳לי מלפפונים. איזו מוזיקה את שומעת בזמן אפיה? לא שומעת מוזיקה - מוציא אותי מריכוז. האם יש לך דמות לה היית רוצה להגיש מנה שהכנת? איזו מנה תגישי? אבא שלי שלא זכה לטעום את המילפיי תותים שאני מכינה. האם יש לך מישהו שהשפיע עליך ברמה הקולינרית? מעין מוזה? יונתן רושפלד, מעריכה מאוד את חדות החושים שלו ובעייני הוא אכן גאון קולינרי.


אם לא היית בתחום הקולינרי, מה לדעתך היית? הייתי בתחום הכתיבה. מה החלום הקולינרי שלך? מפעל בוטיק קטן שמייצר קינוחים לבתי קפה ומסעדות וללמד קונדטוריה. כיצד הקורונה השפיעה על העסק שלך? בחודשיים האחרונים אני לא עובדת. אחרי השוק הראשוני מנסה להמציא עצמי מחדש. מה התוכנית כיום ואיפה ניתן לאכול את המנות שלך? שיתופי פעולה שונים- בשבוע הבא עם "קפה חותם" ברמת השרון, תהיה מכירת עוגות עם הזמנות מראש. מיזם נוסף עם חבר מהלימודי קונדיטוריה אשר מתמחה בלונז׳רי וגם נפגע קורונה, איתו אני רוצה לעשות מכירת לחמים. אנחנו מנסים להגיע ללחם מחמצת המושלם בתנור טורבו תעשייתי (זה מאוד מאתגר כי לחם צריך תנור אבן).


פרטי יצירת קשר:

טלפון: 054-4688334


298 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Mr. Pepper

bottom of page