top of page
  • Vero

"בשביל זה הקמתי עסק?"

בחודשיים האחרונים הבנתי מספר דברים חשובים ועל כן החלטתי לחזור ולכתוב קצת על הנושא העסקי ועל עצמנו בתחום העסקים. זו הארה שפתאום נחתה עלי ומאז הכל השתנה. לטובה.


השתלטות

אני בעלת עסק 7.5 שנים ורק עכשיו הבנתי הבדל עצום בין לקוח שיכול למרר לך את היומיום או לתת לך נחת לטווח הארוך. הכל התחיל כשהרגשתי שלקוחה חוצה את קו השרות ו"משתלטת" עלי ועל המרחב שלי. וזה לא חייב להיות פיזי, אלא אתה מתחיל להבין שיש לקוחות שתופסים לך זמן יקר בו אתה יכול לעשות דברים אחרים ולהרוויח הרבה יותר או לנוח, או לעשות משהו עבור עצמך. בזמן שהתעצבנתי מספר ימים והרגשתי את השערה הלבנה החדשה צומחת לי מהראש, העברתי את הפלאפון על שקט, לקחתי כוס תה וישבתי בשקט לחשוב, בעיקר הרהרתי על כל השנים בהם העסק קיים ועל כל רשימת הלקוחות הארוכה שהייתה לאורך הזמן הזה והבנתי דבר שפשוט לא שמתי לב אליו. יש הבדל בין לקוחות!

ההבדל הוא שיש לקוחות שינסו תמיד להוציא ממך עוד קצת, ועוד קצת ושוב עוד קצת (לא תמיד זה במודע), ואתה אדם נחמד אז כל פעם תסכים והיי גם קורונה ומלחיץ אז לא נרצה לאבד לקוחות. לעומת זאת יש לקוחות להם אתה נותן שרות, כמו שצריך, איכותי והם מודעים לגבולות ומעריכים את זמנם של אחרים.

מה שקורה, כשיש לכם לקוחות "משתלטים", אתם נותנים להם יותר מזמנכם מחוסר ברירה וזונחים את הלקוחות הטובים והסבלניים שפשוט רוצים לקבל את השרות המגיע להם. נוצר מצב בו אתם עובדים יותר, לחוצים, מרוויחים פחות, ובסוף אתם סחוטים וממורמרים על העולם ובעיקר על עצמכם.


בשביל זה הקמתי עסק?

השלב בו אתם מגיעים למרמור, זה השלב שאחריו תגיע צמיחה אם תדעו לנתב את הרגש הזה לבניית דרך חדשה ותפעול נכון עבורכם והעסק שלכם.

שלב הפירוק, זה השלב בו אתם יושבים ומפרקים את העסק שלכם מתחילתו עד היום ומחשבים את ההתקדמות, הכישלונות, ההצלחות ואם הייתם עושים שינוי האם הייתם במקום אחר עכשיו מבחינה עסקית?

אני לא רוצה להגיד לעצמי את המשפט הזה יותר. אני יודעת בדיוק מדוע הקמתי עסק, איפה הצלחתי ואיפה כשלתי. אני חושבת שהייתי צריכה לעבור את ה7.5 שנים כבעלת עסק שמטפלת בעסקים אחרים, כדי ללמוד מהטעויות שלהם ושלי ולהרגיש מוכנה ליישם כל מה שלמדתי על עצמי ולעלות ל"דרגה של הילדים הגדולים".


שליטה ומשמעת עצמית

התחלתי לקחת שליטה. גילוי נאות, לאחר מחשבות רבות הבנתי שמזמן לא הייתה לי שליטה על עצמי ועל מה שאני עושה. איכשהו עשיתי תמיד מה שאחרים רוצים ולא הובלתי את עצמי, ניסיתי, אך זה לא צלח בעבר. עד מלפני חודשיים וחצי.

קודם כל, כדי לקחת שליטה בעסק ולעלות אותו לרמה הבאה, אתה חייב להיות בשליטה עצמית על עצמך. כן, מסתבר שיש קשר בין הדברים. הכל מתחיל ממשמעת עצמית גבוהה יותר ולדעת לשלוט בעצמך בצורה הנכונה. התחלתי בהליכות קצרות כל ערב של 1500 צעדים, זה כל מה שעשיתי. לאחר שבוע העליתי ל2000, ואז ל3000 ועוד. כמו כן חזרתי לפעילות תקינה שמתאימה לי אישית ושיניתי תזונה ושעות שינה. התחלתי להרגיש שמאדם שפחד המון שנים לעשות תזוזה מיותרת כי אני צריכה לשמור את הכוחות למאבקים הבאים, הפכתי להיות אדם חזק יותר, ואז המיינד שלי החל להשתנות בהתאם. הבנתי שאתה חייב לשמור על משמעת עצמית, אחרת החיים באמת מתחילים להרגיש קשים יותר וברגע שתעלה את המשמעת העצמית שלך, תיקח שליטה על הבריאות שלך, תתחיל להרגיש חזק יותר, הראש יחל לעבוד חד יותר ותלמד להשקיע נכון בעסק שלך. הבנתי שההישרדות שלימדו אותי כל החיים ועל הקשיים בחיים, זה לא מה שיחזיק אותי בטופ ויביא אותי למקום בו אני רוצה להיות, זה רק ישאיר אותי בסטרס קבוע ומצב הישרדותי שלא מסוגל ליהנות מהדרך, ואם כך המצב... אז בשביל מה הקמתי עסק???


אז, שליטה ומשמעת עצמית, מביאה אותנו לחשב מסלול בצורה חדה יותר, לראות נכון יותר את העסק שלנו במיקרו ומקרו ולהבין מה צורת ההתנהלות הנכונה מול הלקוחות שלנו כדי שכולם יהיו מרוצים.

ושיר במיוחד כי חמישי ואין יום ללא מוזיקה.


עד הפעם הבאה, שלכם,

ורו


177 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page