top of page
  • Vero

במטבח עם אבנר לסקין


צילום: חיים יוסף


עקבתי אחר אבנר לסקין בחודשים האחרונים ומאוד התרשמתי מהיצירות הקולינריות שלו, אז בואו נכיר מיהו אבנר מאחורי הקלעים של האוכל הנהדר שלו.


תספר קצת על עצמך איך הגעת לתחום?

אני בן 51. נולדתי בנהריה ועד גיל 18 חיי היו סביב הים. תמיד נמשכתי לאוכל טעים. בגיל עשר נכנסתי למטבח בפעם הראשונה ושם מצאתי את המקום שהכי נעים לי בעולם. בגיל 18 נכנסתי לבשל במטבח מקצועי ומאז לא עצרתי. בגיל 23 פתחתי מסעדה שקראו לה "ביקס" במרינה. ( היום קוראים לה "פורטונה דל מאר"). בגיל 28 נסעתי ללמוד בישול בפריס וכאשר חזרתי פתחתי בשנת 2000 מקום שנקרא "דה לוקה" ( היום קיימת שם "קנטינה"). בשנת 2004 כתבתי ספר על אפיית לחם שבעקבותיו כתבתי במשך עשור מעל עשרים ספרי בישול.


ממה המטבח שלך מושפע? גדלתי בשכונה של מרוקאים, עירקים, תימנים וכ"ו... כולם בישלו ותמיד היה ריח של אוכל טוב שכונה.

מה המנה האהובה עליך מכל מה שאתה מכין?

אני חובב אוכל פשוט. חומוס טוב, ביצה טובה עם לחם טרי, סלט קצוץ של עכו... אוכל שדורש נשמה ופחות מתכון.


למה דווקא בחרת את סגנון המנות אותן אתה מגיש? 

אני חיי ונושם ים תיכון. הייתי בהמון מקומות בעולם ותמיד הים התיכון מנצח את כולם. יש משהו בים התיכון שאין בשום מקום בעולם! אני חובב היסטוריה וצולל עמוק להבין איך היה פעם, איך הכול התחיל. האוכל שלי מאוד מושפע מכול מה שקרה בים התיכון במשך אלפי שנים. 

איזו מוזיקה אתה שומע בזמן בישול? מוסיקה שנוגעת בנשמה, הטעם שלי במוסיקה מאוד רחב. קלאסי, רוק, ג'אז, מוסיקה ערבית, ספרדית, יוונית. יש לי פס קול לכול מצב רוח.


האם יש לך דמות לה היית רוצה לבשל ולהגיש מנה שהכנת? איזו מנה תגיש? חלמתי לבשל לפברוטי. הייתי מגיש לו מרק דגים ופירות ים של חורף.


האם יש לך מישהו שהשפיע עליך ברמה הקולינרית? מעין מוזה? המקום שאני הכי מושפע ממנו כבר מעל שלושים שנה זה ריבר קפה בלונדון. יש משהו בעשייה שלהם שאין שני לו בכל העולם!


אם לא היית בתחום הקולינרי, מה לדעתך היית? אני מעריץ מוסיקאים. אנשים שיודעים ליצור מוסיקה מרגשים אותי.

מה החלום הקולינרי שלך?

להביא את המטבח הים תיכוני להיות הכי פופולארי בעולם. 


כיצד הקורונה השפיעה על העסק? צמצמה מאוד את היקף הפעילות וגרמה לי לעשות התאמות ושינוי כיוון.


מה התוכנית כיום ואיפה ניתן לאכול את האוכל שלך? אני מבשל באירועים פרטים אצלי או אצל הלקוחות. כמו כן, מעביר מגוון רחב של סדנאות בהמון תחומים.




153 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Mr. Pepper

bottom of page