top of page
  • Vero

בוריקה, בוריקה, בוריקה!



אין אדם שמטייל בשוק הכרמל ולא מכיר את הבוריקה של קובי. כמה זמן רב הייתי סקרנית מיהו האדם מאחורי האוכל הטעים הזה, והנה הוא:


היי קובי, תספר קצת על עצמך ואיך הגעת לתחום?

אני קובי שמואל בן 33 מרמת גן נשוי ואב לשניים, בעל דוכן הבוריקה בשוק הכרמל. תמיד אהבתי את תחום האוכל, בתור ילד ונער עבדתי כמעט בכל השיפודיות באור יהודה, ואז הגעתי לעבוד בכרם התימנים בחומוס פול אצל "שלמה ודורון". אחרי נסיעה של חצי שנה לחו"ל רציתי לחזור לעבוד בחומוסיה אבל כבר לא היה לי מקום אז החלטתי לקחת את הבאסטה. בהתחלה מכרתי ממתקים, דיסקים ושוקולדים עד שהגעתי למסקנה שמה שאני הכי אוהב לעשות זה אוכל ולהאכיל אנשים ופתחתי את הבוריקה בשוק הכרמל. ממה המטבח שלך מושפע?

המטבח שלי מושפע מאוד מהמטבח עליו גדלתי, המטבח הטריפוליטאי ועד היום סבתא מכינה לי את העלים לדוכן.

מה המנה האהובה עליך מכל מה שאתה מכין?

בוריקה מרגז בפיתה. אומנם היא המנה הכי חדשה בתפריט אך השילוב בין התפו"א, הביצה והמרגז עושה לי את זה כל פעם מחדש.

איזו מוזיקה אתה שומע בזמן בישול?

מוזיקה בעברית ממזרחית ושירי דיכאון ועד רוק ושירי ארץ ישראל. העיקר שיהיה בעברית. האם יש לך דמות לה היית רוצה לבשל ולהגיש מנה שהכנת? איזו מנה תגיש?

כן, לחמי סמי נחום ז"ל שנפטר לפני שנתיים וליווה אותי לאורך כל הדרך ועזר לי הרבה בכל מה שהייתי צריך כדי להקים את הבוריקה בשוק. הייתי מכין לו "בוריקיצ'רי". בשבעה שלו הכנתי בוריקות לכולם ואז הדודה הביאה סיר קיצ'רי שזה אורז עם עדשים ותיבול חזק של שום וכמון. לקחתי את הקיצ'רי ושמתי בבוריקה יחד עם ביצה, שמנת חמוצה מלמעלה זאת מנה שמשלבת את המטבח הטריפוליטאי והעיראקי כמוני. הלוואי ויכולתי להכין לו את המנה הזו. האם יש לך מישהו שהשפיע עליך ברמה הקולינרית? מעין מוזה?

כן, השף חיים כהן שבמהלך כל התוכנית ריאליטי "MKR" האמין בי, דירבן אותי וכיוון אותי מה לעשות עם העסק ברמה הקולינרית. הוא בן אדם טוב שתמיד יודע לפרגן. אם לא היית בתחום הקולינרי, מה לדעתך היית?

עם קול כמו שלי, רוב הסיכויים שהייתי זמר. אגב, לא הרבה יודעים אבל אני גם מנגן על גיטרה. מה החלום הקולינרי שלך?

להיות רשת ארצית של בוריקה ולהרים את דגל הבוריקה למנת רחוב ישראלית ממש ברמה של חומוס ופלאפל.

כיצד הקורונה השפיעה על העסק?

במשך תקופת הקורונה, כמעט חודשיים, השוק והבוריקה היו סגורים. ספגתי מכה כלכלית קשה ומקווה שעכשיו כשחזרנו לפעילות השוק יחזור למה שהיה לפני, בינתיים זה לא קורה כי השוק שלנו בנוי הרבה על תיירות וכרגע אין תיירים ועדיין יש הגבלות בכמות האנשים שיכולים להיכנס לשוק. מה התוכנית כיום ואיפה ניתן לאכול את האוכל שלך?

התוכנית כיום להתמקד בבוריקה בשוק הכרמל ולנסות למזער את הנזקים הכלכליים שבאו בעקבות הקורונה, התחלנו לעשות משלוחים בתל אביב  בטלפון מס' 0545-332337 או דרך אפילקצית "תן ביס", בנוסף אנחנו עושים גם אירועים, חינות, חתונות, ימי הולדת וכנסים וכמובן כולם מוזמנים להגיע לשוק ברחוב הכרמל 42 ת"א לאכול בוריקה וספינג' חם וטעים שלוש בעשרה שקלים.

יאללה בוריקה בוריקה בוריקה!!!!!


456 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Mr. Pepper

bottom of page