top of page
  • Vero

איך למדתי שאין דבר כזה "בעיה ללא פתרון"



אם יש עצה או משפט שאני בטוחה בו ואני תמיד אומרת לבעלי עסקים: "אין דבר כזה בעיה בלי פתרון, פשוט צריך לחשוב יצירתי יותר ומבעד לקופסא".

אני סבורה שכשאדם שואף לבנות או לפתח משהו, הוא צריך לחזור לנקודה הראשונית ולהיזכר למה הוא עושה את מה שהוא עושה. לפעמים אנחנו לא מבינים כמה כח יש לזיכרונות שלנו ולדברים שעברנו על ההתנהלות העסקית שלנו בחיי היומיום. רק לפני יומיים הבנתי מאיפה בעצם התחילה להתפתח אצלי החשיבה לפתרון בעיות וזה רק חיזק את ההבנה שזה מה שנועדתי לעשות ובחרתי לעשות בעסק שלי למען עסקים אחרים.

אזהרה, הסיפור הזה בא עמוק מהקרביים. רק אומרת. ואפילו אני לא הבנתי עד עכשיו כמה רחוק בזמן זה התחיל.

השנה 1992, אני חוגגת יום הולדת 8. לא היה לנו כסף בשנה הראשונה בארץ וליום הולדת הכינו לי עוגת פאתיבר עם קרם וקנו לי בלון של גארפילד שרצתי איתו בכל הרחוב עד שהוא התפוצץ והמשכתי לרוץ עם בלון בלי אוויר כי הוא פשוט היה יפה כל כך. דפיקה בדלת מזוג מבוגרים שגרו לידנו, משפחת פישר, הסבא המבוגר החביא משהו מאחורי גבו וכשהוא שלף את זה, זו הייתה בובת ברבי יפייפיה בשמלת נסיכה. זו הייתה אחת הבובות היפות ביותר שראיתי ושחקתי בה בלי הפסקה. יום אחד ילדה בשם ענבל באה לשחק אצלי בבית. במהלך המשחק היא אמרה: "תביאי לי את השמלה ואני אביא לך משהו מהבגדים של הבובות שלי". לא הסכמתי והמשכנו לשחק. לאחר כמה שעות כשהיא הלכה התחלתי לסדר את הבובות שלי ואחרי חיפוש גיליתי שהבובה שלי נשארה ללא השמלה ואיתה גם נעלם אלבום מדבקות. אני זוכרת שישבתי ובכיתי ורק צעקתי "היא גנבה לי את השמלה והמדבקות" . בכיתי כי ידעתי שלא אוכל לקבל משהו כזה בזמן הקרוב כי זו לא התקופה הכי טובה וצריך להמשיך הלאה. הלכתי נורא כועסת לבית הספר במשך יומיים שלמים ורק כעסתי על זה שענבל מב' 1 גנבה לי את השמלה של הבובה. עד שחזרתי הביתה והחלטתי שלא יכול להיות שזהו זה, אני לא יכולה שהבובה שלי תשאר בלי בגדים. לקחתי סמרטוטים ישנים והתחלתי לגזור ולהדביק עד שיצרתי לבובה שלי כמה סטים של בגדים ואולי במקום נסיכה מהאגדות היא נראתה כמו נסיכה מהשכונה, אבל היא הייתה לבושה ואני הייתי מבסוטית. למה? כי מצאתי פתרון.

אז נכון, החיים לא מורכבים מבובות, עולם העסקים מלא בכרישים וכל יום נתקל בבעיות חדשות וגורליות שקשורות לעסק שלנו. יש בעיות שכל כך יערערו את העסק שאולי אפילו נסגור אותו. אבל, לעולם לא נתקל בבעיה בעסק ונסגור עיניים ונתן לה להיעלם או לפגוע לנו ביכולת, מדוע? כי לכל דבר יש פתרון. אנחנו לא תמיד נאהב אותו ולא תמיד נמצא אותו בקלות ויכול להיות שלא תמיד נראה אותו אבל הוא שם והוא קיים קיים, ואם נדע לשמור על קור רוח ולפתח את היצירתיות והחשיבה, נמצא את הפתרון האופטימלי לכל בעיה.

מאחלת לכם פחות בעיות ויותר הצלחות.

144 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page