top of page
  • Vero

זאוס

עודכן: 29 בדצמ׳ 2019


צילום:אוראל עזרא


היום אחלוק את תגלית קייטרינג הבשר שגיליתי, קוראים לו טל זוסמן, שף פרטי בעל קייטרינג, אירועי גריל ובשר, מגיע עד הבית ובהחלט יודע בדיוק מה הוא עושה.

אז היום נחקור קצת את טל והעסק שלו "זאוס" ונכיר אותו מעט...

------

איך התחלת את העסק ומדוע?

אני בתחום המזון עוד מעט 18 שנים, התחלתי לעבוד במסעדות וכאשר הכרתי את אשתי והבנתי שאני הולך להקים משפחה, החלטתי שאני נשאר בתחום אך חייב לשנות את שעות העבודה, לילות, סופשים, חגים וכו.

מצאתי עבודה במטבח מוסדי (מפעילים מטבחים וחדרי אוכל בעיקר לחברות היי טק), אני שם כבר 15 שנה.

אומנם הגעתי מתחום המסעדות מטבח מוסדי הוא שונה לחלוטין, למרות הנסיון שהיה לי התחלתי בקילוף בצל ופילוש סכו"ם, לאט לאט עברתי לשטיפת ירקות, חיתוך סלטים, תיבול, ניהול פס קר, עבודה בפס חם, מרקים תוספות ועוד.

תוך שנתיים וחצי יצאתי מהמטבח ועברתי לניהול חדר אוכל ומשם לניהול מטבח. לפני עשור וקצת יחד עם מעבר החברה לעיר אחרת, הפכתי למנהל התפעול והרכש של כל החברה (9 מטבחים, 80 עובדים).

אני מאוד אוהב לארח ומאוד אוהב את האינטרקציה עם הלקוחות ולכן היה חסר לי מאוד נושא הבישול והאירוח, אז פתחתי את "זאוס" לפני שלוש שנים.

את "זאוס" אני מפעיל במקביל לעבודתי כשכיר.

התחלתי בארוחות זוגיות בבית הלקוח כאשר אני בעצם מביא את המסעדה לתוך בית הלקוח מבלי שהוא יאלץ לחפש חניה/מונית, למצוא בייביסיטר וכו....

אחד הזוגות כל כך התלהב שהזמינו אותי שוב אך הפעם ללמד אותם איך לבשל....

כך התחלתי גם להעביר סדנאות בישול, בתחילה זה היה לזוגות ולאחר מכן התרחב גם לקבוצות.

עם הזמן והדרישה, העסק התפתח לאירועי גריל מרובי משתתפים, אירועי בוטיק ובשנה האחרונה גם לערבי אירוח בהם אני מרשה לעצמי להשתולל עם התפריט.

מה היה המאכל האהוב עליך כילד? 

המאכל האהוב עלי כילד היה שניצל ופירה של אמא שלי. אמא שלי הייתה מכינה שניצלים שמנים וטעימים! היום אני דווקא מעדיף את השניצלים פרוסים דק.


ממה המטבח שלך מושפע ולמה אתה הכי מתחבר?

המטבח שלי מושפע מהכל, עונות השנה, ביקור בערבים של קולגות, שיחות עם חברים בתחום, אינסטגרם וכו...בקיץ בעיקר מאירועי הבשרים המתקיימים בארה"ב ודרום אמריקה, ובחורף אני מתכנס בסטודיו מקסים בתל אביב ועורך אירועי קולינריה אינטימיים עם מנות משוגעות שמכניסות את עישון הבשרים והצליה אל תוך הבית.


מה החלום הקולינרי שלך?

החלום הקולינרי שלי תמיד היה לפתוח פודטראק ולטייל איתו ברחבי הארץ, להתמקם כל יום במקום אחר ולהביא את הטעמים והאוכל שלי לכמה שיותר אנשים.

נכון להיום החלום הקולינרי שלי הוא מעט שונה, אך אני עדיין לא יכול לשתף אותו...מקווה שבקרוב מאוד.

(הערת ורו- מקווה שאהיה בין הראשונות לדעת, אמשיך לעקוב ולאכול).


מי השף שהכי היית רוצה לבשל איתו?

אין לי שף ספציפי שהייתי רוצה לבשל איתו, אני נהנה לבשל עם כל מי שיש לי איתו כימיה במטבח.


מי המוזה הקולינרית שלך?

אין לי מוזה קולינרית, מכיוון שהזכרון שלי לשמות כל כך גרוע שאני אפילו לא זוכר שמות של שפים מוכרים אחריהם אני עוקב.... יודע להגיד שאני מאוד אוהב את הבישול של ג'יימי אוליבר בתחילת דרכו, הכל כל כך פשוט ולא מתפלצן. וכמובן את מלמן שמבשל רק עם אש גלויה.


אם לא היית עוסק בזה אז במה היית עוסק?

אם לא הייתי עוסק במטבח, אין ספק שהייתי רוצה להיות חקלאי/מגדל בקר או משהו בסגנון. לפני כשבוע לקחתי יום חופש מהעבודה ונסעתי לעבוד אצל חבר בחווה לגידול בקר למאכל. אין ספק שעבודת חקלאי היא עבודה קשה מאוד, אך אני מאוהב בחיי הכפר והעבודה הזאת.


באילו קשיים נתקלת כאשר הקמת את העסק?

הקשיים היחידים שהיו לי בהקמת העסק היו החוסר הבנה מול רו"ח..... אני מניח שבגלל שאני גם שכיר במקביל אז אין לי את הקשיים של שבועות ללא אירועים.

אם היה לי רק את "זאוס" ולא הייתי שכיר במקביל אני מניח שלא הייתי ישן הרבה לילות מדאגה.







ליצירת קשר:


tal zussman real

053-5658801

zeuschefil@gmail.com


אינסטגרם: tal_zussman_zeus

219 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Mr. Pepper

bottom of page